לפי רשם העמותות וחל"צ, רשומות בישראל יותר מ – 47,000 עמותות אשר מציעות תמיכה, שירותי רווחה ועזרה לאוכלוסיות שונות בישראל. עמותות רבות מתקיימות ממענקים, דמי חבר, פעילויות בתשלום – וכמובן, תרומות מהציבור הרחב.

גיוס תרומות לעמותה

איך ניתן לגייס יותר תרומות לעמותה שלך?

בישראל קיימות לא מעט עמותות גדולות, ממותגות וחשובות אך רוב העמותות הקטנות והבינוניות נלחמות ומתקשות לשרוד מידי שנה כתוצאה מחשיפה נמוכה לפעילות העמותה.

על מנת להגדיל, לפתח ולגייס יותר תרומות לעמותה שלך, מומלץ ליישם וליצור נוכחות בפלטפורמות הבאות:

  • בניית אתר אינטרנט לעמותה – אתר האינטרנט של העמותה הוא הצינור העיקרי שלה להעברת מסרים, עדכונים ודיווחים בנוגע לפעילות השוטפת שלה. אתר האינטרנט של העמותה חייב לכלול את החזון שלה, מטרותיה וכמובן כפתור תרומה לעמותה – אשר מאפשר לכל גולש לתרום לעמותה בצורה חד פעמית או חודשית.
  • פרסום ממומן בגוגל עם Google Ad Grants – חברת גוגל מפעילה את מיזם Google Ad Grants אשר מאפשר לכל עמותה לקבל עד 10,000$ לפרסום ללא מטרות רווח בכל חודש. לאחר תהליך בחינה ראשוני וקבלה לתוכנית גוגל לעמותות העמותה ניתן לחשוף את העמותה ליותר גולשים, מתנדבים ותרומות מכל העולם.
  • יצירת שיח ברשתות החברתיות – כיום, חלק נכבד מהשיח היומיומי מתרחש ברשתות חברתיות כמו פייסבוק (Facebook) או טוויטר (Twitter). מומלץ לפתוח עמוד אשר מתאר ומעדכן את הגולשים בפעילות השוטפת של העמותה. שימוש מושכל ביכולות הפרסום של הרשתות החברתיות יכול לשים את העמותה במוקד השיח ולמשוך תורמים, מתנדבים ותומכים עסקיים חדשים.
  • שיווק ויראלי – שיווק ויראלי על ידי סרטוני וידאו הפך בשנים האחרונות לחלק אינטגרלי מכל קמפיין שיווקי אשר מתנהל ברשת. ניתן להפיק מספר סרטונים קצרים אשר מתארים את פעילות העמותה, סיפורי הצלחה ואירועים מרכזיים ובכך להשיג חשיפה ותרומות נוספות מאתרי וידאו כמו YouTube, Vimeo ואחרים.

לסיכום, גיוס תרומות ותקציבים לעמותה היא חלק אינטגרלי בפעילות השוטפת של מנהליה. לצערנו, בדומה לעולם העסקי, מנהלי עמותות, ארגונים ופרויקטים אשר אינם משכילים להבין את חשיבות שיווק העמותה, מתקשים לשרוד לאורך זמן.